-0,9

Igår var jag på Viktväktarna i vanlig ordning. Vågen sa 99,3 kg, vilket innebär en viktminskning på 0,9 kg den här veckan. 99,0 är mitt första delmål, och det nådde jag idag :) Tänkte att jag skulle försöka att inte väga mig förrän på onsdag istället för att smygväga mig var och varannan dag. Men kunde inte hålla mig när jag kom hem från jobbet imorse, och då stod vågen på 98,8 kg. HURRA! Men nu ställde jag undan vågen för att inte väga mig förrän om en vecka.
Men det känns väldigt bra att vara mer än ett kilo ifrån tresiffrigt, och dit ska jag a l d r i g igen!

Mötet handlade om att rensa skafferiet, kylen och frysen. Att inte ha kakor, bullar, glass och godis liggandes, för då är det mycket lättare att falla för frestelsen. Så jag ska ta och göra det imorgon, men jag tror inte det finns så mycket sådant hemma. Jag har ätit extremt lite onyttigt sedan jag började för fem veckor sedan, och min sambo som är jättesmal äter sällan godsaker.

Nu har jag jobbat i 18 timmar och ska snart äta frukost, sedan ska jag iväg och jobba igen, fast bara i 7 timmar. Och så blir det lite städning, då min bästa vän Susanne + hennes fästman kommer i helgen. Det blir gemensam 25-årsfest för Sara och mig, och det ska bli väldigt mysigt! Susanne, Sara, Tina och jag kommer åter att vara samlade och det är lika fantastiskt varje gång! Tråkigt att inte bo i samma stad, men vi har känt varandra i 25 år, så vänskapen står sig stark. :)

Förra veckan; 100,2
Igår; 99,3
Viktminskning; 0,9 kg

Tjing!

Kommentarer
Postat av: cicci

Åhh, duktig! Ps. min sambo är också slank - men han äter däremot gärna godsaker.

2008-05-29 @ 18:17:30
Postat av: Therese Lantz

Aha, min sambo fikar ibland, men är inte lika förtjust i godsaker som jag är. Men vad orättvis det är att de kan äta sådant...

2008-05-29 @ 21:02:58
URL: http://lantz.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0