-1,3 kg

Igår var jag på Viktväktarna och jag hade till min stora glädje gått ner 1,3 kilo. Så 4,5 kg sedan jag började för tre veckor sedan, det känns väldigt bra!
Lektionen var också väldigt bra, handlade om motivation, framförallt nu inför sommaren. Jag är galet motiverad, men det hon sa är bra att tänka på när motivationen tryter i framtiden.

Satt och pratade med min vän och kollega igår när vi skulle på bio ihop med jobbet, och ingen av oss fattar hur det gick till när jag gick ner 17 kilo, men sedan gick upp dem igen + lite till. Hur kan man låta något sådant ske? Det är svårt att förlåta sig själv för en sådan sak. Men nu när jag tagit tag i det igen känns det väldigt mycket bättre. Nu tänker jag bara göra det den här gången och sedan hålla det så. Den stora skillnaden är att jag går på möten nu och väger mig där, och inte bara kör mitt eget race hemma.

Men såklart kan jag inte hålla mig från att väga mig hemma titt som tätt. Och jag hade gått ner 0,7 kg sedan igår och är nu ÄNTLIGEN under hundra! 99,5 kg väger jag nu. 99,0 är mitt första delmål, så jag hoppas att jag når det till onsdag när det är vägning igen.

Nu ska jag till gymmet med min vän Sara och sedan jobba från 14.00-07.30, rätt många timmar alltså. Sedan ska jag förbi Cykelhuset och köpa min cykel som står och väntar på mig. Och cykla hem, vilket är en mil uppförsbacke. Puh! Tänk att jag gjorde det jämt förr...

Förra onsdagen; 101,5 kg
Igår; 100,2 kg.
Idag; 99,5 kg.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: cicci

Jag känner exakt igen mig, har du läst det i mina tidigare inlägg? Jag förstår inte heller hur man har kunnat tillåta sig bli slank - för att sedan gå upp allt igen + lite till!

Jättefint blogg Therese! Och tack för att vill dela den med mig!

2008-05-22 @ 10:50:25
Postat av: Therese Lantz

Det har jag inte gjort, men jag ska ta och läsa dina tidigare inlägg :) Men nu får vi ta nya tag och inte göra om vårat misstag sedan!

Tack, och kul att du vill läsa den!

2008-05-23 @ 11:55:44
URL: http://lantz.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0