Ny cykel + bra musik

Imorse när jag hade jag jobbat i 20 timmar så gick jag direkt till cykelaffären där min nya Crescent Maria väntade. Den är galet fin i pärlemovit, men framförallt fantastiskt skön att cykla på! Det är tantmodell istället för den jag hade innan, som man nästan får ligga för att få fram till styret.

Så det var bara att cykla i en mil för att komma hem, samma sträcka som jag cyklade varje dag förr. Och till jobbet/stan så är det en mil nedförsbacke, således en mil uppförsbacke påväg hem. Gissa om jag var svettig när jag kom hem! Blir skönt att märka skillnaden allteftersom att konditionen blir bättre och kilona försvinner. Kommer att bli lättare och lättare, och det ser jag mycket fram emot.

I övrigt är det fredagkväll, min sambo jobbar 16.32-23.54 idag. Förr hade det inneburit godiskalas, nu innebär det smoothie och en äggsmörgås.

Mätte lite runt midjan och så nu när jag gått ner 5,2 kg och det är skillnad, hurra!

Vad som också är hurra är att Cissi också är under hundra kg nu och att vi följs åt! Det är väldigt roligt :) High five för oss!

Och så har jag lyssnat mycket på en av världens bästa låtar idag;

http://www.youtube.com/watch?v=nlqrrtCF-jA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=u80ocuvZxmY&feature=related

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0