Nya mål

Nej, nu har jag stått still och stampat på samma vikt alldeles för länge. Runt 83-86 kg har det varit sedan i oktober. Det här går inte längre! Nu är julen slut, och det är dags för points-räkning och Friskis igen. Under 2009 ska jag nå min målvikt, och det är 20 kg kvar så det finns ingen tid att slösa. Viktväktarna började jag med idag, Friskis får det bli så fort jag blir frisk igen. Jag satt igår på jobbet och drömde mig tillbaka till när jag var på Friskis fem, sex dagar i veckan. Det var en lika naturlig del i mitt liv som att äta och andas. Riktigt så behöver det inte bli igen eftersom jag tränade för mycket, men i alla fall fyra dagar i veckan vore jättebra.
Ska sätta mig och fylla i kalendern med VV- och Friskis-tider. Vill ha gått ner 10 kg till min födelsedag i maj, det är nästa stora mål. Målet innan dess är att det ska börja på 7 istället för 8, och det hoppas jag nå i mitten av februari. Sedan vill jag ha gått ner färdigt till vecka 40, alltså till hösten. Då ska jag väga max 65 kg.

Lycka till, till mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0